Дубровенскі раённы выканаўчы камітэт

Адрас райвыканкама:
211587, г. Дуброўна, вул. Камсамольская, 18

Тэлефон прыёмнай:
8 (02137) 5-45-01

Факс:
8 (02137) 5-45-25

E-mail: 
dubrovno_rik@vitobl.by

Галоўная / Арганізацыі / Пракуратура

Пракуратура

Агульная інфармацыя пракуратуры Дубровенскага раёна

Пракуратура Дубровенскага раёна ўваходзіць у адзіную і цэнтралізаваную сістэму органаў пракуратуры Рэспублікі Беларусь.

Штат пракуратуры складаецца з 3 пракурорскіх работнікаў і 3 работнікаў пракуратуры.

Узначальвае пракуратуру раёна пракурор, у якога ёсць намеснік.

Адміністрацыйны будынак пракуратуры размешчана па адрасе:

211587, зав. Старопочтовый, д. 5 у г. Дуброўна, тэл. / факс (802137) 5-31-76.

E-mail: vto-dubr@prokuratura.gov.by .

Інтэрнэт-сайт Генеральнай пракуратуры Рэспублікі Беларусь :www.prokuratura.gov.by.

Пракуратура Рэспублікі Беларусь (далей – пракуратура) - адзіная і цэнтралізаваная сістэма органаў, якія ажыццяўляюць ад імя дзяржавы нагляд за дакладным і аднастайным выкананнем нарматыўных прававых актаў на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, а таксама выконваюць іншыя функцыі, устаноўленыя заканадаўчымі актамі.

Прававую аснову дзейнасці пракуратуры складаюць Канстытуцыя Рэспублікі Беларусь, Закон Рэспублікі Беларусь "Аб пракуратуры Рэспублікі Беларусь" ад 8 мая 2007 г. № 220-З, і іншыя заканадаўчыя акты, якія вызначаюць кампетэнцыю, арганізацыю, парадак дзейнасці пракуратуры і паўнамоцтвы пракурорскіх работнікаў.

Задачамі пракуратуры з'яўляюцца забеспячэнне вяршэнства права, законнасці і правапарадку, абарона правоў і законных інтарэсаў грамадзян і арганізацый, а таксама грамадскіх і дзяржаўных інтарэсаў. У мэтах выканання гэтых задач пракуратура ажыццяўляе нагляд за:
1. дакладным і аднастайным выкананнем законаў, дэкрэтаў, указаў і іншых нарматыўных прававых актаў рэспубліканскімі органамі дзяржаўнага кіравання і іншымі дзяржаўнымі арганізацыямі, падпарадкаванымі Савету Міністраў Рэспублікі Беларусь, мясцовымі прадстаўнічымі, выканаўчымі і распарадчымі органамі, грамадскімі аб'яднаннямі, рэлігійнымі арганізацыямі і іншымі арганізацыямі, службовымі асобамі і іншымі грамадзянамі, у тым ліку індывідуальнымі прадпрымальнікамі (далей-нагляд за выкананнем заканадаўства);
2.  выкананнем заканадаўства пры ажыццяўленні аператыўна-вышуковай дзейнасці;
3.  выкананнем закона падчас дасудовай вытворчасці, пры вытворчасці папярэдняга следства;
4.  адпаведнасцю закону судовых пастаноў, а таксама за выкананнем заканадаўства пры іх выкананні;
5.  выкананнем заканадаўства пры выкананні пакарання і іншых мер крымінальнай адказнасці, а таксама мер прымусовага характару.

Пракуратура каардынуе праваахоўную дзейнасць дзяржаўных органаў, якія ажыццяўляюць барацьбу са злачыннасцю і карупцыяй, а таксама дзейнасць па барацьбе са злачыннасцю іншых арганізацый, якія ўдзельнічаюць у барацьбе са злачыннасцю.

Пракуратура праводзіць папярэдняе следства ў выпадках, прадугледжаных Крымінальна-працэсуальным кодэксам Рэспублікі Беларусь.

Пракуроры прымаюць удзел у разглядзе судамі грамадзянскіх спраў, спраў, звязаных з ажыццяўленнем прадпрымальніцкай і іншай гаспадарчай (эканамічнай) дзейнасці, падтрымліваюць дзяржаўнае абвінавачванне па крымінальных справах, удзельнічаюць у адміністрацыйным працэсе ў адпаведнасці з Грамадзянскім працэсуальным кодэксам Рэспублікі Беларусь, гаспадарчым працэсуальным кодэксам Рэспублікі Беларусь, Крымінальна-працэсуальным кодэксам Рэспублікі Беларусь і Працэсуальна-выканаўчым кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях (далей – працэсуальнае заканадаўства).

Дзейнасць пракуратуры грунтуецца на прынцыпах законнасці, роўнасці ўсіх грамадзян перад законам, незалежнасці пракурора, падпарадкаванасці ніжэйстаячых пракурораў вышэйстаячым пракурорам, галоснасці, абавязковасці выканання патрабаванняў пракурора.

Пракурор ажыццяўляе нагляд за выкананнем гарантаваных дзяржавай правоў і свабод грамадзян, замацаваных у Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь, заканадаўчых актах і прадугледжаных міжнароднымі абавязацельствамі Рэспублікі Беларусь, незалежна ад іх полу, расы, нацыянальнасці, мовы, паходжання, грамадзянства, маёмаснага і службовай становішча, месца жыхарства, адносіны да рэлігіі, перакананняў, прыналежнасці да палітычным партыям і іншым грамадзкім аб'яднаньням, а таксама ад іншых абставінаў.

Пракурор пры ажыццяўленні сваіх паўнамоцтваў незалежны. Якое-небудзь ўмяшанне ў яго дзейнасць недапушчальна і цягне за сабой устаноўленую заканадаўчымі актамі адказнасць.

Дзейнасць пракуратуры ажыццяўляецца на аснове падпарадкавання ніжэйстаячых пракурораў вышэйстаячым пракурорам, у тым ліку Генеральнаму пракурору Рэспублікі Беларусь.

Патрабаванні пракурора, якія вынікаюць з яго паўнамоцтваў і прад'яўленыя ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі, падлягаюць выкананню ва ўстаноўлены тэрмін усімі арганізацыямі, службовымі асобамі і іншымі грамадзянамі, у тым ліку індывідуальнымі прадпрымальнікамі. Пры гэтым інфармацыя, выніковая пракурорам, прадастаўляецца бязвыплатна.

Службовыя асобы і іншыя грамадзяне, у тым ліку індывідуальныя прадпрымальнікі, абавязаныя з'яўляцца па выкліку пракурора і даваць тлумачэнні пра абставіны, звязаныя з праверкай выканання заканадаўства. У выпадку ўхілення ад яўкі службовая асоба і іншы грамадзянін, у тым ліку індывідуальны прадпрымальнік, па пастанове пракурора дастаўляюцца органамі ўнутраных спраў у прымусовым парадку.

Сістэму органаў пракуратуры складаюць Генеральная пракуратура Рэспублікі Беларусь, пракуратуры абласцей, горада Мінска і прыраўнаваныя да іх спецыялізаваныя пракуратуры, якія з'яўляюцца юрыдычнымі асобамі, пракуратуры раёнаў, раёнаў у гарадах, гарадоў, міжраённыя і прыраўнаваныя да іх спецыялізаваныя транспартныя пракуратуры, а таксама іншыя дзяржаўныя арганізацыі, створаныя ў сістэме органаў пракуратуры па рашэнні Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

Генеральная пракуратура Рэспублікі Беларусь з'яўляецца цэнтральным органам сістэмы органаў пракуратуры.
Генеральную пракуратуру Рэспублікі Беларусь узначальвае Генеральны пракурор Рэспублікі Беларусь.
Генеральны пракурор Рэспублікі Беларусь мае намеснікаў, у тым ліку аднаго першага.

Генеральная пракуратура Рэспублікі Беларусь:
1.  кантралюе працу органаў пракуратуры, забяспечвае каардынацыю і ўзгодненасць дзеянняў органаў пракуратуры па асноўных напрамках іх дзейнасці;
2.     аналізуе практыку пракурорскага нагляду і стан законнасці ў Рэспубліцы Беларусь;
3.     ўзаемадзейнічае з іншымі дзяржаўнымі органамі ў забеспячэнні законнасці і правапарадку;
4.     арганізуе і праводзіць павышэнне кваліфікацыі пракурорскіх работнікаў;
5.     удзельнічае ў нарматворчай дзейнасці;
6.     прадстаўляе органы пракуратуры ў міжнародных адносінах;
7.     выконвае іншыя функцыі, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі заканадаўчымі актамі.

Генеральны пракурор Рэспублікі Беларусь узначальвае сістэму органаў пракуратуры, арганізуе і накіроўвае працу органаў пракуратуры, ажыццяўляе кантроль за іх дзейнасцю і нясе адказнасць за выкананне органамі пракуратуры ўскладзеных на іх задач, выдае загады, распараджэнні і дае ўказанні, абавязковыя для выканання ўсімі пракурорскімі работнікамі і работнікамі пракуратуры, а таксама ажыццяўляе іншыя паўнамоцтвы ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.

Пракуратуры абласцей, горада Мінска і прыраўнаваныя да іх спецыялізаваныя пракуратуры ўзначальваюць адпаведныя пракуроры, якія маюць намеснікаў.

Пракуроры абласцей, горада Мінска і прыраўнаваныя да іх пракуроры падпарадкаваныя і падсправаздачныя Генеральнаму пракурору Рэспублікі Беларусь.

Пракуроры абласцей, горада Менска і прыраўнаваныя да іх пракуроры кіруюць дзейнасцю адпаведных пракуратур і падначаленых ім органаў пракуратуры, выдаюць загады, распараджэнні і даюць указанні, абавязковыя для выканання ўсімі падначаленымі ім пракурорскімі работнікамі і работнікамі пракуратуры, а таксама ажыццяўляюць іншыя паўнамоцтвы ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.

Пракуратуры раёнаў, раёнаў у гарадах, гарадоў, міжраённыя і прыраўнаваныя да іх спецыялізаваныя транспартныя пракуратуры ўзначальваюць адпаведныя пракуроры, якія маюць намеснікаў.

Пракуроры раёнаў, раёнаў у гарадах, гарадоў, міжраённыя і прыраўнаваныя да іх транспартныя пракуроры кіруюць дзейнасцю адпаведнай пракуратуры, выдаюць загады, распараджэнні і даюць указанні, абавязковыя для выканання ўсімі падначаленымі ім пракурорскімі работнікамі і работнікамі пракуратуры, а таксама ажыццяўляюць іншыя паўнамоцтвы ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.

Служба ў органах пракуратуры з'яўляецца дзяржаўнай службай у Рэспубліцы Беларусь.

Парадак і ўмовы праходжання службы пракурорскімі работнікамі рэгулююцца гэтым Законам, Палажэннем аб праходжанні службы ў органах пракуратуры Рэспублікі Беларусь, які зацвярджаецца Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь, заканадаўствам аб дзяржаўнай службе, а таксама заканадаўствам аб працы.

На пасаду пракурорскага работніка можа быць прызначаны грамадзянін Рэспублікі Беларусь, які мае вышэйшую юрыдычную адукацыю і які валодае неабходнымі прафесійнымі і маральнымі якасцямі, а таксама адказвае іншым патрабаванням, прадугледжаным заканадаўствам аб дзяржаўнай службе.

На пасаду пракурорскага работніка ў выключных выпадках можа быць прызначаны грамадзянін, які мае іншую вышэйшую адукацыю.

На пасаду пракурора раёна, раёна ў горадзе, горада, міжраённага і прыраўнаваных да яго транспартнага пракурораў прызначаюцца асобы не маладзейшыя за 25 гадоў, якія маюць стаж службы ў якасці пракурорскага работніка не менш за тры гады, а на пасаду пракурора вобласці, горада Менска і прыраўнаваных да яго пракурораў – асобы, якія маюць стаж службы ў якасці пракурорскага работніка не менш за пяць гадоў, калі іншае не ўстаноўлена Палажэннем аб праходжанні службы ў органах пракуратуры Рэспублікі Беларусь.

З грамадзянамі, якія паступаюць на службу ў органы пракуратуры, заключаецца кантракт.

Пракурорскія работнікі падлягаюць дзяржаўнай абароне, што ажыццяўляецца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.

Пракурорскі работнік мае права на нашэнне і захоўванне выдадзенага яму ў часовае карыстанне службовай або баявой зброі і боепрыпасаў да яго, спецыяльных сродкаў, а таксама на прымяненне і выкарыстанне іх ва ўстаноўленым парадку.