Электронныя звароты
АДПРАВІЦЬ ЭЛЕКТРОННЫ ЗВАРОТ: ГРАМАДЗЯН, ЮРЫДЫЧНЫХ АСОБ І
ІНДЫВІДУАЛЬНЫХ ПРАДПРЫМАЛЬНІКАЎ
Электронны зварот падаецца пуцем размяшчэння яго ў
спецыяльнай рубрыцы "Электронны зварот" на афіцыйным сайце
Дубровенскага раённага выканаўчага камітэта.
Электронныя звароты, якія паступілі ў Дубровенскі раённы
выканаўчы камітэт, падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з патрабаваннямі Закона
Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і
юрыдычных асоб" у парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў.
Патрабаванні да электронных зваротаў.
Звароты выкладаюцца на беларускай ці рускай мове.
Электронныя звароты грамадзян павінны змяшчаць:
найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы,
якім накіроўваецца зварот;
прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць)
або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
адрас электроннай пошты заяўніка;
выклад сутнасці звароту.
Электронныя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:
поўнае найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду
асобы, якім накіроўваецца зварот;
поўнае найменне юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;
адрас электроннай пошты заяўніка;
выкладанне сутнасці звароту;
прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць)
або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку
падпісваць звароты.
Тэкст звароту павінен паддавацца чытанню. Не дапускаецца
ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.
У зваротах павінна змяшчацца інфармацыя аб выніках іх
папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) дакументаў, якія пацвярджаюць
гэту інфармацыю.
Да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі
заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць
іх паўнамоцтвы.
Да электроннага звароту могуць быць прымацаваны
дадатковыя дакументы і (або) звесткі (дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы
прадстаўнікоў заяўнікаў, дакументы аб выніках папярэдняга разгляду зваротаў і
іншыя дакументы і (або) звесткі, неабходныя для вырашэння пытанняў, выкладзеных
у звароце).
Пры гэтым такія дакументы і (або) звесткі неабходна
прадстаўляць у форме файлаў у фарматах з'яўляюцца Portable Document Format/A
(PDF/A), Office Open XML (DOCX), падвойны фармат з разметкай (DOC), Rich Text
Format (RTF), тэкставы файл (ТХТ), Open Document Format (ODT), фармат архівацыі
і сціску дадзеных (ZIP, RAR), Portable Network Graphics (PNG), Tagged Image
File Format (TIFF), Joint Photograph Experts Group (JPEG), Joint Photograph
Group (JPG).
Звароты лічацца разгледжанымі па сутнасці, калі
разгледжаны ўсе выкладзеныя ў іх пытанні, прыняты належныя меры па абароне,
забеспячэнні рэалізацыі, аднаўленні правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў
заяўнікаў і ім накіраваны пісьмовыя адказы.
Пры адсутнасці ў зваротах якіх-небудзь рэкамендацый,
патрабаванняў, хадайніцтваў, паведамленняў аб парушэнні актаў заканадаўства,
недахопах у рабоце арганізацый або пры наяўнасці ў іх толькі падзякі такія
звароты прымаюцца да ведама і адказы на іх не накіроўваюцца.
Адказы на электронныя звароты
Адказы (паведамленні) на электронныя звароты
накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўнікаў, указаны ў электронных
зваротах.
На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы
(накіроўваюцца пісьмовыя апавяшчэнні) у выпадках, калі:
заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць
пісьмовы адказ або адначасова накіраваць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго
электроннай пошты;
у электронным звароце ўказаны адрас электроннай пошты,
па якім па тэхнічных прычынах не ўдалося даставіць адказ (апавяшчэнне).
Зварот
можа быць пакінуты без разгляду па сутнасці, калі:
звароты не адпавядаюць вышэйпаказаным патрабаванням;
звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з
заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім
працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным
заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага
працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца
зваротамі работніка да наймальніка або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі
ўстаноўленай і парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
звароты змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца
да кампетэнцыі арганізацыі, у якую яны паступілі, у тым ліку калі заўвагі і
(або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў, не адносяцца да дзейнасці
гэтай арганізацыі, індывідуальнага прадпрымальніка, не датычацца якасці
вырабляемых (рэалізуемых імі тавараў, выкананых работ, паслуг;
прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
заяўнікам пададзены паўторны зварот, у тым ліку ўнесены
ў кнігу заўваг і прапаноў, і ў ім не змяшчаюцца новыя абставіны, якія маюць
значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце
пытаннях.
Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго
па сутнасці.
Водгук электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы
пісьмовай заявы або накіравання заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім
быў накіраваны электронны зварот.
Абскарджанне адказаў на звароты
Адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні
звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў вышэйстаячую
арганізацыю.
Адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні
звароту без разгляду па сутнасці пасля абскарджання ў вышэйстаячую арганізацыю
могуць быць абскарджаны ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.
Адказ на скаргу ў вышэйшую арганізацыю можа быць
абскарджаны ў суд, калі пры разглядзе гэтай скаргі прынята новае рашэнне, якое
адносіцца да кампетэнцыі адпаведнай вышэйстаячай арганізацыі.
Адказ на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без
разгляду па сутнасці арганізацыі, якая не мае вышэйстаячай арганізацыі, а
таксама індывідуальнага прадпрымальніка могуць быць абскарджаны ў суд у
парадку, устаноўленым заканадаўствам.
У выпадку, калі паступаючыя электронныя звароты
аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў носяць масавы характар (больш за
дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнню кіраўніка дзяржаўнага
органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі або асобы, упаўнаважанай ім падпісваць
ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на. афіцыйным
сайце дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі ў глабальнай
кампутарнай сетцы Інтэрнэт без накіравання адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам.