Настройкі
Настройкі шрыфту
Arial
Times New Roman
Памер шрыфту
A
A
A
Міжлітарная адлегласць
Стандартнае
Павялічанае
Вялікае
Колеравая схема
Чорным
па белым
Белым
па чорным
Дубровенскі раённы выканаўчы камітэт
Галоўная / Службы і падраздзяленні / Пракуратура

Пракуратура

 

Агульная інфармацыя пракуратуры Дубровенскага раёна

 

Пракуратура Дубровенскага раёна ўваходзіць у адзіную і цэнтралізаваную сістэму органаў пракуратуры Рэспублікі Беларусь.

Штат пракуратуры складаецца з 3 пракурорскіх работнікаў і 3 супрацоўнікаў пракуратуры.

Узначальвае пракуратуру раёна пракурор, у якога ёсць намеснік.

Адміністрацыйны будынак пракуратуры размешчаны па адрасе:
211587, зав. Старапаштовы, д. 5, г. Дуброўна, тэл. / Факс (802137) 5-31-76.

E-mail: vto-dubr@prokuratura.gov.by.

Інтэрнэт-сайт Генеральнай пракуратуры Рэспублікі Беларусь: www.prokuratura.gov.by.

Пракуратура Рэспублікі Беларусь (далей – пракуратура) – адзіная і цэнтралізаваная сістэма органаў, якая ажыццяўляе нагляд ад імя дзяржавы нагляд за дакладным і аднолькавым выкананнем нарматыўных прававых актаў на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, а таксама выконвае іншыя функцыі, якія ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.

Прававую аснову дзейнасці пракуратуры складаюць Канстытуцыя Рэспублікі Беларусь, Закон Рэспублікі Беларусь "Аб пракуратуры Рэспублікі Беларусь» ад 8 мая 2007 г. № 220-З, i iншыя заканадаўчыя акты, якія вызначаюць кампетэнцыю, арганізацыю, парадак дзейнасці пракуратуры і паўнамоцтвы пракурорскіх работнікаў.

Задачамі пракуратуры з'яўляюцца забеспячэнне верхавенства права, законнасці і правапарадку, абарона правоў і законных інтарэсаў грамадзян і арганізацый, а таксама грамадскіх і дзяржаўных інтарэсаў. У мэтах выканання гэтых задач пракуратура ажыццяўляе нагляд за:

  • дакладным i аднолькавым выкананнем законаў, дэкрэтаў, указаў і іншых нарматыўных прававых актаў рэспубліканскімі органамі дзяржаўнага кіравання і іншымі дзяржаўнымі арганізацыямі, падпарадкаванымі Савету Міністраў Рэспублікі Беларусь, мясцовымі прадстаўнічымі, выканаўчымі і распарадчымі органамі, грамадскімі аб'яднаннямі, рэлігійнымі арганізацыямі і іншымі арганізацыямі, службовымі асобамі і іншымі грамадзянамі, у тым ліку індывідуальнымі прадпрымальнікамі (далей - нагляд за выкананнем заканадаўства);
  • выкананнем заканадаўства пры ажыццяўленні аператыўна-пошукавай дзейнасці;
  • выкананнем закона падчас дасудовай дзейнасці, пры дзейнасці папярэдняга следства;
  • адпаведнасцю закона судовых пастаноў, а таксама за выкананнем заканадаўства пры іх ажыццяўленні;
  • выкананнем заканадаўства пры здзяйсненні пакарання і іншых мер крымінальнай адказнасці, а таксама мер прымусовага характару.

Пракуратура каардынуе праваахоўную дзейнасць дзяржаўных органаў, якія ажыццяўляюць барацьбу са злачыннасцю і карупцыяй, а таксама дзейнасць па барацьбе са злачыннасцю іншых арганізацый, якія ўдзельнічаюць у барацьбе са злачыннасцю.

Пракуратура праводзіць папярэдняе следства ў выпадках, прадугледжаных Крымінальна-працэсуальным кодэксам Рэспублікі Беларусь.

Пракуроры прымаюць удзел у разглядзе судамі грамадзянскіх спраў, спраў, звязаных з ажыццяўленнем прадпрымальніцкай і іншай гаспадарчай (эканамічнай) дзейнасці, падтрымліваюць дзяржаўнае абвінавачванне па крымінальных справах, удзельнічаюць у адміністрацыйным працэсе ў адпаведнасці з Грамадзянскім працэсуальным кодэксам Рэспублікі Беларусь, Гаспадарчым працэсуальным кодэксам Рэспублікі Беларусь, Крымінальна-працэсуальным кодэксам Рэспублікі Беларусь і Працэсуальна-выканаўчым кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях (далей - працэсуальнае заканадаўства).

Дзейнасць пракуратуры грунтуецца на прынцыпах законнасці, роўнасці ўсіх грамадзян перад законам, незалежнасці пракурора, падпарадкаванасці ніжэйшых пракурораў вышэйшым пракурорам, галоснасці, абавязковасці выканання патрабаванняў пракурора.

Пракурор ажыццяўляе нагляд за выкананнем гарантаваных дзяржавай правоў і свабод грамадзян, замацаваных у Канстытуцыі Рэспублікі Беларусь, заканадаўчых актах і прадугледжаных міжнароднымі абавязацельствамі Рэспублікі Беларусь, незалежна ад іх полу, расы, нацыянальнасці, мовы, паходжання, грамадзянства, маёмаснага і службовага становішча, месца жыхарства, адносін да рэлігіі, перакананняў, прыналежнасці да палітычных партый і іншых грамадскім аб'яднанняў, а таксама ад іншых абставін.

Пракурор пры ажыццяўленні сваіх паўнамоцтваў незалежны. Якое-небудзь умяшанне ў яго дзейнасць недапушчальнае і цягне за сабой устаноўленую заканадаўчымі актамі адказнасць.

Дзейнасць пракуратуры ажыццяўляецца на аснове начальвання ніжэйшых пракурораў вышэйшым пракурорам, у тым ліку Генеральнаму пракурору Рэспублікі Беларусь.

Патрабаванні пракурора, якія вынікаюць з яго паўнамоцтваў і прад'яўленыя ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі, падляжаць выкананню ва ўстаноўлены тэрмін усімі арганізацыямі, службовымі асобамі і іншымі грамадзянамі, у тым ліку індывідуальнымі прадпрымальнікамі. Пры гэтым інфармацыя, якую патрабуе пракурор, бясплатная.

Службовыя асобы i iншыя грамадзяне, у тым ліку індывідуальныя прадпрымальнікі, абавязаны з'яўляцца па выкліку пракурора і даваць тлумачэнні пра абставіны, звязаныя з праверкай выканання заканадаўства. У выпадку ўхілення ад яўкі службовая асоба і іншы грамадзянін, у тым ліку індывідуальны прадпрымальнік, па пастанове пракурора дастаўляюцца органамі ўнутраных спраў у прымусовым парадку.

Сістэму органаў пракуратуры складаюць Генеральная пракуратура Рэспублікі Беларусь, пракуратуры абласцей, горада Мінска і прыраўненыя да іх спецыялізаваныя пракуратуры, якія з'яўляюцца юрыдычнымі асобамі, пракуратуры раёнаў, раёнаў у гарадах, гарадоў, міжраённыя і прыраўненыя да іх спецыялізаваныя транспартныя пракуратуры, а таксама іншыя дзяржаўныя арганізацыі, створаныя у сістэме органаў пракуратуры па рашэнні Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

Генеральная пракуратура Рэспублікі Беларусь з'яўляецца цэнтральным органам сістэмы органаў пракуратуры.

Генеральную пракуратуру Рэспублікі Беларусь ўзначальвае Генеральны пракурор Рэспублікі Беларусь.

Генеральны пракурор Рэспублікі Беларусь мае намеснікаў, у тым ліку аднаго першага.

Генеральная пракуратура Рэспублікі Беларусь:

  • кантралюе работу органаў пракуратуры, забяспечвае каардынацыю і ўзгодненасць дзеянняў органаў пракуратуры па асноўных напрамках іх дзейнасці;
  • аналізуе практыку пракурорскага нагляду і стан законнасці ў Рэспубліцы Беларусь;
  • узаемадзейнічае з іншымі дзяржаўнымі органамі ў забеспячэнні законнасці і правапарадку;
  • арганізуе і праводзіць павышэнне кваліфікацыі пракурорскіх работнікаў;
  • удзельнічае ў нарматворчай дзейнасці;
  • прадстаўляе органы пракуратуры ў міжнародных адносінах;
  • выконвае iншыя функцыі, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі заканадаўчымі актамі.

Генеральны пракурор Рэспублікі Беларусь ўзначальвае сістэму органаў пракуратуры, арганізуе і накіроўвае работу органаў пракуратуры, ажыццяўляе кантроль за іх дзейнасцю і нясе адказнасць за выкананне органамі пракуратуры ўскладзеных на iх задач, выдае загады, распараджэнні і дае ўказанні, абавязковыя для выканання ўсімі пракурорскімі работнікамі і работнікамі пракуратуры, а таксама ажыццяўляе іншыя паўнамоцтвы ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.

Пракуратуры абласцей, горада Мінска і прыраўненыя да іх спецыялізаваныя пракуратуры ўзначальваюць пэўныя пракуроры, якія маюць намеснікаў.

Пракуроры абласцей, горада Мінска і прыраўненыя да іх пракуроры падпарадкаваныя і падсправаздачныя Генеральнага пракурора Рэспублікі Беларусь.

Пракуроры абласцей, горада Мінска і прыраўненыя да іх пракуроры кіруюць дзейнасцю адпаведных і падпарадкаваных ім органаў пракуратуры, выдаюць загады, распараджэнні і даюць указанні, абавязковыя для выканання ўсімі падначаленымі ім пракурорскімі работнікамі і работнікамі пракуратуры, а таксама ажыццяўляюць іншыя паўнамоцтвы ў адпаведнасцi з заканадаўчымі актамі.

Пракуратуры раёнаў, раёнаў у гарадах, гарадоў, міжраённыя і прыраўненыя да іх спецыялізаваныя транспартныя пракуратуры ўзначальваюць адпаведныя пракуроры, якія маюць намеснікаў.

Пракуроры раёнаў, раёнаў у гарадах, гарадоў, міжраённыя і прыраўнаваныя да іх транспартныя пракуроры кіруюць дзейнасцю адпаведнай пракуратуры, выдаюць загады, распараджэнні і даюць указанні, абавязковыя для выканання ўсімі падначаленымі ім пракурорскімі работнікамі і работнікамі пракуратуры, а таксама ажыццяўляюць iншыя паўнамоцтвы ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.

Служба ў органах пракуратуры з'яўляецца дзяржаўнай службай у Рэспубліцы Беларусь.

Парадак і ўмовы праходжання службы пракурорскімі работнікамі рэгулююцца гэтым Законам, Палажэннем аб праходжанні службы ў органах пракуратуры Рэспублікі Беларусь, якое зацвярджаецца Прэзідэнтам Рэспублiкi Беларусь, заканадаўствам аб дзяржаўнай службе, а таксама заканадаўствам аб працы.

На пасаду пракурорскага работніка можа быць прызначаны грамадзянін Рэспублікі Беларусь, які мае вышэйшую юрыдычную адукацыю і які валодае неабходнымі прафесійнымі і маральнымі якасцямі, а таксама адказвае іншым патрабаванням, прадугледжаных заканадаўствам аб дзяржаўнай службе.

На пасаду пракурорскага работніка ў выключных выпадках можа быць прызначаны грамадзянін, які мае іншую вышэйшую адукацыю.

На пасаду пракурора раёна, раёна ў горадзе, горада, міжраённага і прыраўненых да яго транспартных пракурораў прызначаюцца асобы не маладзей 25 гадоў, якія маюць стаж службы ў якасці пракурорскага работніка не менш за тры гады, а на пасаду пракурора вобласці, горада Мінска і прыраўненых да яго пракурораў - асобы, якія маюць стаж службы ў якасці пракурорскага работніка не менш за пяць гадоў, калі іншае не ўстаноўлена Палажэннем аб праходжанні службы ў органах пракуратуры Рэспублікі Беларусь.

З грамадзянамі, якiя паступаюць на службу ў органы пракуратуры, заключаецца кантракт.
Пракурорскія работнікі падлягаюць дзяржаўнай абароне, якая ажыццяўляецца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.

Пракурорскі работнік мае права на нашэнне і захоўванне выдадзенага яму ў часовае карыстанне службовай або баявой зброі і боепрыпасаў да яе, спецыяльных сродкаў, а таксама на прымяненне і выкарыстанне іх ва ўстаноўленым парадку.

АКТЫ пракурорскага нагляду

Прадстаўленне

  • Прадстаўленне - акт пракурорскага нагляду, які змяшчае патрабаванне аб ліквідацыі парушэнняў заканадаўства, прычын і ўмоў, якія спрыяюць гэтым парушэнням.
  • Прадстаўленне ўносіцца пракурорам або яго намеснікам у дзяржаўны орган, іншую арганізацыю або службовай асобай, якія правамоцныя выправіць дапушчаныя парушэнні і прыняць меры да ліквідацыі спрыяючых ім прычын і ўмоў. Прадстаўленне падлягае неадкладнаму разгляду. Не пазней чым у месячны тэрмін з дня паступлення прадстаўлення павінны быць прыняты адпаведныя меры па выкананні змешчаных у ім патрабаванняў. У гэты ж тэрмін пракурору або яго намесніку трэба паведаміць у пісьмовай форме аб мерах, прынятых па выкананні прадстаўлення.
  • Пры разглядзе прадстаўлення калегіяльным органам пракурору або яго намесніку загадзя паведамляецца пра дзень, час і месца правядзення пасяджэння гэтага органа. Пракурор або яго намеснік, а таксама па іх даручэнні іншы пракурорскі работнік мае права прыняць удзел у разглядзе прадстаўлення.

 

Пратэст

  • Пратэст - акт пракурорскага нагляду, які прыносяць пракурор або яго намеснік на супярэчныя заканадаўству прававыя акты і рашэнні (дзеянні) рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання і іншых дзяржаўных арганізацый, падпарадкаваных Савету Міністраў Рэспублікі Беларусь, мясцовых прадстаўнічых, выканаўчых і распарадчых органаў, іншых арганізацый, службовых асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў.
  • Пратэст прыносіцца ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, службовай асобе ці індывідуальнаму прадпрымальніку, якія прынялі прававы акт або рашэнне (ўчынілі незаконнае дзеянне), якія супярэчаць заканадаўству, альбо ў суд.
  • У пратэсце пракурор або яго намеснік патрабуюць адмены або змены прававога акта, рашэння, якія супярэчаць заканадаўству, або спынення незаконнага дзеяння.
  • Пратэст павінен быць разгледжаны адпаведным дзяржаўным органам, iншай арганізацыяй, службовай асобай або індывідуальным прадпрымальнікам не пазней чым у дзесяцідзённы тэрмін з моманту яго паступлення, а мясцовымі прадстаўнічымі органамі - на бліжэйшай сесіі. Пры выключных абставінах, якія патрабуюць неадкладнага выпраўлення парушэнняў заканадаўства, пракурор або яго намеснік маюць права ўстанавіць скарочаны тэрмін разгляду пратэсту. Аб выніках разгляду пратэсту неадкладна паведамляецца пракурору або яго намесніку ў пісьмовай форме.
  • Прынясенне пратэсту прыпыняе выкананне апратэставаных прававога акта або рашэння (дзеяння).
  • Пры разглядзе пратэсту калегіяльным органам пракурору або яго намесніку загадзя паведамляецца пра дзень, час і месца правядзення пасяджэння. Пракурор або яго намеснік, а таксама па іх даручэнні іншы пракурорскі работнік мае права прыняць удзел у разглядзе пратэсту.
  • Пратэст да яго разгляду можа быць адкліканы пракурорам або яго намеснікам альбо вышэйстаячым пракурорам, што прынеслі яго.
  • У выпадку адхілення пратэсту пракурора або яго намесніка, прынесенага ў парадку, прадугледжаным гэтым Законам (за выключэннем пратэсту на судовыя пастановы), альбо не разгляд яго ва ўстаноўлены тэрмін пракурор або яго намеснік могуць прынесці пратэст у вышэйстаячы дзяржаўны орган, іншую арганізацыю (вышэйстаячай службовай асобе).
  • Калі ў тэрміны, прадугледжаныя пунктам 3 гэтага артыкула, вышэйстаячы дзяржаўны орган, іншая арганізацыя (вышэйстаячая службовая асоба) не адменяць апратэставаныя прававы акт або рашэнне (дзеянне), пракурор або яго намеснік, якія прынеслі такі пратэст, мае права звярнуцца з заявай у адпаведны суд аб адмене прававога акта або рашэння (дзеяння), што супярэчаць заканадаўству. Падача пракурорам або яго намеснікам заявы ў суд прыпыняе дзеянне апратэставаных прававога акта або рашэння (дзеяння).
  • Прынясенне, разгляд і дазвол пратэсту і заявы пракурора ў судзе ажыццяўляюцца ў парадку, якi прадугледжаны працэсуальным заканадаўствам.

 

Пастанова

    • Пастанова - акт пракурорскага нагляду, які змяшчае ў залежнасці ад характару парушэння заканадаўства матываванае рашэнне пракурора або яго намесніка аб узбуджэнні крымінальнай справы, дысцыплінарнай вытворчасці або аб прыцягненні асобы да матэрыяльнай адказнасці. Пастанова як акт пракурорскага нагляду можа быць вынесена і ў іншых выпадках выражэння патрабавання, вынікаючага з паўнамоцтваў пракурора.
    • Пастанова пры ажыццяўленні нагляду за выкананнем закона падчас дасудовай дзейнасці, пры дзейнасці папярэдняга следства і дазнання выносіцца ў адпаведнасці з Крымінальна-працэсуальным кодэксам Рэспублікі Беларусь.
    • Пастанова аб узбуджэнні дысцыплінарнай вытворчасці або аб прыцягненні асобы да матэрыяльнай адказнасці падлягае выкананню адпаведным дзяржаўным органам, iншай арганiзацыяй або службовай асобай у дзесяцідзённы тэрмiн з дня яго паступлення.
    • Іншыя пастановы падлягаюць разгляду і выкананню ў тэрмін, устаноўлены пракурорам або яго намеснікам.
    • Аб выніках разгляду пастановы паведамляецца пракурору або яго намесніку ў пісьмовай форме.
    • Пастанова да яе выканання можа быць адклікана пракурорам або яго намеснікам альбо вышэйстаячым пракурорам, што вынеслі яе.

 

Прадпісанне

  • Прадпісанне - акт пракурорскага нагляду аб ліквідацыі парушэнняў заканадаўства, які выносіцца пракурорам або яго намеснікам у выпадку парушэння заканадаўства, якое носіць відавочны характар ​​і можа нанесці шкоду правам і законным інтарэсам грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і арганізацый, грамадскім і дзяржаўным інтарэсам, калі яно не будзе неадкладна ліквідавана.
  • Прадпісанне накіроўваецца дзяржаўнаму органу, іншай арганізацыі, службовай асобе ці індывідуальнаму прадпрымальніку, якія дапусцілі парушэнне заканадаўства, альбо вышэйстаячаму дзяржаўнаму органу, іншай арганізацыі (вышэйшай службовай асобе), правамоцным ліквідаваць такое парушэнне.
  • Прадпісанне павінна змяшчаць указанне на акт заканадаўства, які парушаны, характар ​​правапарушэння і канкрэтныя прапановы аб мерах па яго ліквідацыі.
  • Прадпісанне падлягае неадкладнаму выкананню, аб чым адразу ж паведамляецца пракурору або яго намесніку.
  • Дзяржаўны орган, іншая арганізацыя, службовая асоба або індывідуальны прадпрымальнік могуць абскардзіць прадпісанне вышэйстаячаму пракурору, калі іншае не прадугледжана заканадаўчымі актамі, які абавязаны разгледзець скаргу ў дзесяцідзённы тэрмін з дня яе паступлення і аб выніках разгляду паведаміць заявіцелю. Абскарджанне не прыпыняе выкананне прадпісання. Рашэнне вышэйстаячага пракурора па скарзе можа быць абскарджана ў судовым парадку.

 

Афіцыйнае папярэджанне

  • Афіцыйнае папярэджанне - акт пракурорскага нагляду аб недапушчальнасці паўторнага здзяйснення службовай асобай, іншым грамадзянінам правапарушэнняў, якія цягнуць за сабой адказнасць, устаноўленую заканадаўчымі актамі, альбо падрыхтоўкі да здзяйснення імі супрацьпраўных дзеянняў, абвешчаны такой службовай асобе, іншаму грамадзяніну ў мэтах папярэджання здзяйснення імі правапарушэнняў.
  • Афіцыйнае папярэджанне, якое выносіцца пракурорам або яго намеснікам, накіроўваецца службовай асобе, іншаму грамадзяніну, у дачыненні да якіх яно вынесена, альбо аб'яўляецца ім асабіста пад распіску.
  • Пры нязгодзе з афіцыйным папярэджаннем службовая асоба, іншы грамадзянін, у дачыненні да якіх яно вынесена, мае права абскардзіць яго вышэйстаячаму пракурору, калі іншае не прадугледжана заканадаўчымі актамі. Рашэнне вышэйстаячага пракурора па скарзе можа быць абскарджана ў судовым парадку.